کد خبر: 1223212
تاریخ انتشار: ۱۹ فروردين ۱۴۰۳ - ۲۳:۰۰
روز بیست و پنجم اسفندماه سال قبل کارکنان فرودگاه امام‌خمینی (ره) به قاضی موسی رضا‌زاده، بازپرس ویژه قتل دادسرای امور جنایی تهران خبر دادند جسد مرد جوانی که با شلیک دو گلوله به سینه و سر به قتل رسیده، از کشور سوئیس به ایران منتقل شده‌است. 
 آرمین بینا 
جوان آنلاین: برادر مرد ایرانی که پس از گروگانگیری در کشور سوئیس با شلیک گلوله به قتل رسیده‌بود، با حضور در دادسرای امور جنایی تهران گفت که برادرش تصمیم داشت مشکل اقامتش را حل کند که با شلیک گلوله پلیس آن شهر به قتل رسید. 
روز بیست و پنجم اسفندماه سال قبل کارکنان فرودگاه امام‌خمینی (ره) به قاضی موسی رضا‌زاده، بازپرس ویژه قتل دادسرای امور جنایی تهران خبر دادند جسد مرد جوانی که با شلیک دو گلوله به سینه و سر به قتل رسیده، از کشور سوئیس به ایران منتقل شده‌است. 
همزمان با انتقال جسد به پزشکی قانونی، تحقیقات تیم جنایی نشان داد جسد متعلق به مرد ۳۵ ساله ایرانی است که شامگاه پنج‌شنبه نوزدهم بهمن ماه در شهر کانتون وو کشور سوئیس هنگام گروگانگیری ۱۴ مسافر قطار شهری و راهبر قطار با شلیک گلوله به قتل می‌رسد. 
مأموران در بررسی‌ها دریافتند شب حادثه مقامات و پلیس شهر کانتون وو اعلام کرده‌بودند یک پناهنده ایرانی با چاقو و تبر ۱۴ مسافر و راهبر قطار شهری را گروگان گرفته و در نهایت او را با شلیک گلوله به قتل رسانده‌اند. 
با به دست آمدن این اطلاعات، بازپرس جنایی خانواده وی را برای تحقیق به دادسرا احضار کرد و صبح دیروز برادر مقتول به دادسرا آمد و در توضیح ماجرا گفت: «ما اهل شهرستان پیرانشهر استان آذربایجان غربی هستیم. برادرم متأهل بود و الان هم پسر ۱۲ ساله‌ای دارد. او در کار خرید و فروش خودرو فعالیت می‌کرد و زندگی‌اش خوب بود تا اینکه چند سال قبل با همسرش اختلاف پیدا کرد و همسرش مهریه‌اش را اجرا گذاشت. همسر برادرم هر روز با مأمور به دنبال برادرم بود تا او را بازداشت کند و برادرم نیز خسته شده‌بود و یک سال و هشت ماه قبل به صورت غیرقانونی از کشور خارج شد و به کشور سوئیس رفت. برادرم درخواست پناهندگی داد، اما مقامات سوئیس امروز و فردا می‌کردند. در این مدت با برادرم ارتباط داشتم و متوجه شدم برادرم حیران و سرگردان کوچه و خیابان است. در این مدت ما برای او پول می‌فرستادیم تا اموراتش بگذرد. چند ماه قبل برادرم گفت دچار مشکل روحی و روانی شده‌است و در آن شهر تحت درمان قرار دارد. برادرم حتی چند باری در بیمارستان روانی بستری شده‌بود و پس از بهبودی مرخص می‌شد.
 هر چقدر تلاش می‌کرد مسئولان شهر به او پناهندگی نمی‌دادند و خودش هم نمی‌دانست چه سرنوشتی در انتظارش است. روز قبل از حادثه هم به من گفت جلسه مشاوره با روانشناس داشته تا اینکه شب نوزدهم به ما خبر دادند با شلیک گلوله به قتل رسیده‌است. برادرم آن شب چکشی که مخصوص شکستن شیشه‌های قطار در حالت اضطراری است، برداشته و مانع خروج مسافران شده‌بود و به زبان انگلیسی به پلیس گفته بود قصد آسیب رساندن به هیچ کسی را ندارد و فقط می‌خواهد مجوز اقامت در آن کشور را بگیرد، اما پلیس به خواسته او توجهی نکرده و او را با شلیک گلوله به قتل رسانده‌بود. پس از این حادثه، ما وکیل گرفتیم و از پلیس و مقامات آنجا شکایت کردیم و پرونده ما هم در حال بررسی است. الان می‌خواهیم جسد برادرمان را دفن کنیم و قصد داریم اگر به حق و حقومان نرسیم از مقامات آن شهر شکایت کنیم.»
بدین ترتیب با درخواست شاکی، بازپرس جنایی به مأموران اینترپل دستور تحقیقات درباره این حادثه را صادر کرد.
برچسب ها: قتل ، پلیس ، سوئیس
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار